loader image

Obchodné podmienky k zmluve o poskytovaní služieb prostredníctvom zariadenia SmartPos

Tieto Obchodné podmienky k Zmluve o poskytovaní služieb prostredníctvom zariadenia SmartPos (ďalej aj len „OP- SmartPos -Služby“) sú neoddeliteľnou súčasťou Zmluvy o poskytovaní služieb prostredníctvom zariadenia SmartPos.

I. Vymedzenie pojmov
1. „SmartPos“ sa rozumie spoločnosť smart POS solutions s.r.o.; sídlo: Agátová ulica 582/10 900 47 Miloslavov; IČO: 53897901; zapísaný v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, oddiel: Sro, vložka č. 153909/B
2. „Užívateľ“ sa rozumie osoba, ktorá na základe Zmluvy používa Zariadenie a/alebo ktorá uzatvorila prostredníctvom sprostredkovateľa, ktorým je SmartPos príslušnú zmluvu o používaní Aplikácie s Majiteľom Aplikácie;
3. „Zmluvná strana“ sa rozumie Užívateľ a SmartPos; Užívateľ a SmartPos spoločne sa tiež označujú ako Zmluvné strany;
4. „Zmluva“ sa rozumie zmluva označená ako „Zmluva o poskytovaní služieb prostredníctvom zariadenia SmartPos“ alebo obdobne uzatvorená medzi SmartPos a Užívateľom, na základe ktorej Užívateľ užíva Zariadenie a/alebo Aplikácie;
5. „Cenník“ sa rozumie dokument, v ktorom sú stanovené ceny za predaj a prenájom Zariadenia a za poskytovanie Doplnkových služieb; súčasťou Cenníka sú aj ceny za predaj a prenájom Aplikácii.
6. „Zariadenie“ sa rozumie zariadenie poskytnuté Zákazníkovi spoločnosťou SmartPos umožňujúce funkciu platobného terminálu a ďalších pridaných funkcii, najmä používanie Aplikácií a poskytovanie Služieb;
7. „Aplikácia“ sa rozumie softwarové riešenie inštalované do Zariadenia, ktoré zabezpečuje použitie Zariadenia na poskytovanie Služieb;
8. „Majiteľ Aplikácie“ sa rozumie osoba, ktorá na má alebo ktorá na základe príslušnej dohody v súlade so všeobecne záväznými právnymi predpismi vykonáva k príslušnej Aplikácii majetkové práva oprávňujúce ju uzatvoriť s treťou osobou zmluvu, na základe ktorej táto tretia osoba získa oprávnenie používať Aplikáciu;
9. „Služba“ sa rozumie zabezpečenie platobných služieb a/alebo iných služieb prostredníctvom Zariadenia;
10. „Doplnková služba“ sa rozumie dodatočná služba poskytovaná spoločnosťou SmartPos Užívateľovi podľa dohody medzi SmartPos a Užívateľom;
11. „Transakcia“ sa rozumie úhrada ceny, alebo jej časti, za dodaný tovar alebo poskytnutú službu prostredníctvom Zariadenia v prevádzke alebo mimo prevádzky Užívateľa a/alebo využitie inej Služby prostredníctvom Zariadenia a/alebo akýkoľvek prenos informácií prostredníctvom Zariadenia;
12. „Deklarovaný obrat“ sa rozumie súčet mesačných tržieb uhradených Užívateľovi príslušnými spotrebiteľmi jeho tovarov a služieb platobnou (debetnou alebo kreditnou) kartou vydanou príslušnou inštitúciou, najmä bankou, ktorého dosiahnutie Užívateľom prostredníctvom využitia jedného Zariadenia alebo viacerých Zariadení predpokladajú Zmluvné strany pri podpise Zmluvy.

II. Práva a povinnosti v súvislosti s využívaním Zariadenia
1. Užívateľ je oprávnený užívať Zariadenie a Aplikácie a prijímať Služby a Doplnkové služby po podpise Zmluvy a úhrade príslušnej odplaty za predaj/prenájom Zariadenia v zmysle Cenníka a poskytnutie Služby a Doplnkovej služby. SmartPos je oprávnený, nie však povinný umožniť Užívateľovi užívanie Zariadení a Aplikácii a prijímanie Služieb a Doplnkových služieb aj pred úhradou príslušnej odplaty.
2. Užívateľ znáša všetky náklady súvisiace s užívaním a prevádzkou Zariadenia (náklady na elektrickú energiu a pod.).
3. Užívateľ berie na vedomie, že na to, aby Zariadenie mohlo riadne fungovať, musí byť pripojené do elektrickej siete s parametrami 220 V / 50 kHz, a to trvalo alebo prechodne podľa typu Zariadenia.
4. Akýkoľvek zásah do Zariadenia a/alebo do jeho softwarového vybavenie bez výslovného súhlasu spoločnosti SmartPos je zakázaný.
5. Užívateľ je povinný zabezpečiť, aby Zariadenie bolo používané riadne a výlučne na určený účel užívania Zariadenia a zaväzuje sa neposkytnúť Zariadenie tretej osobe bez predchádzajúceho písomného súhlasu spoločnosti SmartPos.
6. V prípade, ak prostredníctvom Zariadenia (resp. Zariadení, ak Užívateľ užíva viac Zariadení) nebude dosiahnutý Deklarovaný obrat v hodnote uvedenej v Zmluve, má spoločnosť SmartPos nárok na úhradu poplatku za užívanie zariadenia v rozpore so Zmluvou vo výške 10 EUR bez DPH.
7. Užívateľ je povinný chrániť užívané Zariadenie pred poškodením, stratou, odcudzením alebo zničením a správať sa tak, aby na užívanom Zariadení nevznikala škoda; za spôsobenú škodu v celom rozsahu zodpovedá Užívateľ.
8. V prípade skončenia Zmluvy podľa článku V týchto OP- SmartPos -Služby“ (čiastočne vo vzťahu k jednému alebo niektorým Zariadeniam, alebo úplne vo všetkým Zariadeniam a Aplikáciám v užívaní Užívateľa), resp. v prípade ukončenia užívania Zariadenia Užívateľom, ak Užívateľ Zariadenie predtým od SmartPos nekúpil, je Užívateľ povinný Zariadenie vrátiť spoločnosti SmartPos bez zbytočného odkladu, najneskôr do 7 dní od skončenia Zmluvy, a to v stave primeranom dobe jeho používania Užívateľom, v opačnom prípade je Užívateľ povinný nahradiť spoločnosti SmartPos celú vzniknutú škodu. V prípade nevrátenia Zariadenia, straty Zariadenia, jeho odcudzenia, zničenia, alebo ak vrátené Zariadenie bude poškodené neprimerane k dobe jeho užívania, má SmartPos okrem nároku na náhradu škody tiež nárok na úhradu zmluvnej pokuty vo výške 250 EUR za každé stacionárne Zariadenie a 350 EUR za každé mobilné zariadenie; Užívateľ je povinný uhradiť pokutu do 7 dní, odkedy ho na to SmartPos vyzve, ak SmartPos neurčí dlhšiu lehotu.
9. Užívateľ je povinný kedykoľvek na požiadanie okamžite umožniť spoločnosti SmartPos alebo jej zástupcovi prehliadku užívaného Zariadenia z dôvodu zistenia, či ho Užívateľ používa riadnym spôsobom, respektíve k zisteniu funkčnosti a stavu Zariadenia.
10. SmartPos sa zaväzuje zabezpečiť odstránenie poruchy Zariadenia oznámenej Užívateľom bez zbytočného odkladu podľa povahy poruchy. Užívateľ sa zaväzuje vzniknutú poruchu Zariadenia bezodkladne nahlásiť spoločnosti SmartPos. V prípade, že porucha Zariadenia bola spôsobená neodbornou manipuláciou zo strany Užívateľa alebo v súvislosti s nedovoleným alebo neodborným konaním Užívateľa je SmartPos oprávnený požadovať náhradu nákladov spojených so zabezpečením opravy Zariadenia – v takom prípade má SmartPos právo podmieniť odstránenie poruchy úhradou predbežne vyčíslených nákladov spojených so zabezpečením opravy Zariadenia (poskytnutých zo strany spoločnosti SmartPos) Užívateľom.
11. SmartPos je oprávnený zablokovať Zariadenie a neumožniť jeho ďalšie užívanie v prípade, ak nastane akýkoľvek z dôvodov, ktorý dáva spoločnosti SmartPos právo odstúpiť od Zmluvy alebo ak ho o to požiada príslušný štátny orgán alebo orgán verejnej moci.
III. Aplikácie
1. Užívateľ berie na vedomie, že každá Aplikácia je autorským dielom a akýkoľvek zásah do Aplikácie bez príslušného súhlasu príslušného Majiteľa aplikácie môže byť protiprávny.
2. Užívateľ berie na vedomie, že SmartPos nie je zmluvnou stranou príslušnej zmluvy, ktorá oprávňuje Užívateľa na používanie Aplikácie. Užívateľ zároveň potvrdzuje, že pred tým, ako požiadal o inštaláciu príslušných Aplikácií sa oboznámil so všetkými zmluvnými podmienkami ich používania.
3. V prípade, ak SmartPos je oprávnený uzatvoriť v mene príslušného Majiteľa Aplikácie príslušnú zmluvu o používaní Aplikácie Zákazníkom a ak Užívateľ o uzatvorenie takej zmluvy požiada, túto Zmluvu môže uzatvoriť SmartPos v mene príslušného Majiteľa Aplikácie s Užívateľom súčasne s uzatvorením Zmluvy.
4. V prípade, ak SmartPos nie je oprávnený uzatvoriť v mene príslušného Majiteľa Aplikácie príslušnú zmluvu o používaní Aplikácie Užívateľom a ak Užívateľ požiada o uzatvorenie tejto Zmluvy, SmartPos prevezme od Užívateľa dve Užívateľom podpísané vyhotovenia príslušnej zmluvy o používaní Aplikácie a v lehote 45 dní zabezpečí podpis tejto zmluvy príslušným Majiteľom Aplikácia, resp. jeho zástupcom a zaslanie jedného podpísaného výtlačku zmluvy Užívateľovi.
IV. Úhrada
1. Užívateľ sa zaväzuje uhrádzať spoločnosti SmartPos a príslušným Majiteľom Aplikácii príslušné platby podľa Zmluvy, týchto OP- SmartPos, Cenníka a príslušnému Majiteľovi aplikácie aj v zmysle príslušnej zmluvy o užívaní príslušnej Aplikácie.
2. Ak nie je medzi stranami dohodnuté inak, všetky pravidelne sa opakujúce platby (najmä nájomné za prenechanie Zariadenia do užívania Zákazníkovi) sú splatné vopred, a to 5 dní pred začatím obdobia, počas ktorého sa Zákazník zaviazal tieto platby uhrádzať; ak nie je dohodnuté inak, tieto platby sú splatné v mesačných obdobiach.
3. Užívateľ splnomocňuje SmartPos, aby uzatvoril s príslušnými Majiteľmi Aplikácii a inými osobami dohodu (dohody), na základe ktorej (ktorých) budú Majitelia Aplikácii a/alebo iné osoby, voči ktorým má Užívateľ akúkoľvek peňažnú pohľadávku oprávnení časť finančných prostriedkov zodpovedajúcu akémukoľvek záväzku Užívateľa voči SmartPos poskytovať priamo na účet spoločnosti SmartPos, a to aj v prípade, ak záväzok Užívateľa voči onePos ešte nie je splatný a/alebo ešte nevznikol, ale je pravdepodobné alebo isté, že vznikne. Užívateľ zároveň splnomocňuje SmartPos, aby od Majiteľov Aplikácii a od iných tretích osôb, voči ktorým má Užívateľ akúkoľvek peňažnú pohľadávku, prijímal na svoj účet finančné prostriedky vo výške akéhokoľvek peňažného záväzku Užívateľa voči SmartPos, a to aj v prípade, ak záväzok Užívateľa voči SmartPos ešte nie je splatný a/alebo ešte nevznikol, ale je pravdepodobné alebo isté, že vznikne.
4. Ak z dôvodu prijatia platby spoločnosťou SmartPos podľa predchádzajúceho odseku alebo z iného dôvodu vznikne medzi Zmluvnými stranami stav, v ktorom každá zo Zmluvných strán má voči druhej Zmluvnej strane nárok na zaplatenie príslušnej finančnej čiastky (bez ohľadu na právny dôvod vzniku jednotlivých záväzkov), pre vzájomné započítanie tejto čiastky postačuje, aby niektorá zo Zmluvných strán doručila druhej Zmluvnej strane príslušnú započítavaciu faktúru alebo iný dokument, z ktorého vyplýva úmysel príslušnej Zmluvnej strany započítať vzájomné záväzky, ktoré sa navzájom kryjú. Započítanie podľa tohto odseku možno vykonať aj v prípade, ak jeden alebo viaceré započítavané záväzky nie sú splatné. SmartPos je oprávnený vykonať jednostranné započítanie obdobne podľa tohto odseku vykonať aj v prípade, že záväzok Zákazníka voči SmartPos ešte nevznikol, ale je isté, že vznikne – započítanie je v takom prípade účinné ku dňu vzniku príslušného záväzku.
5. V prípade, ak Užívateľ zvolil v Zmluve ako spôsob úhrady možnosť inkaso a ak na základe osobitnej zmluvy uzatvorenej s Majiteľom Aplikácie pre prijímanie platobných kariet príslušným Zariadením, prostredníctvom ktorej (Aplikácie) je možné vykonať platbu platobnou kartou s využitím Zariadenia (najmä so spoločnosťou Borgun hf. so sídlom Ármúli 30, 108 Reykjavík, Island, IČO MNB: K8761097 a spoločnosťou B-Payment Slovensko, s.r.o., Staré Grunty 18, 841 04 Bratislava – mestská časť Karlova Ves, IČO: 47 981 407) alebo na základe osobitnej zmluvy uzatvorenej s iným Majiteľom aplikácie alebo s akoukoľvek inou treťou osobou alebo ak na základe akejkoľvek inej dohody má akákoľvek tretia osoba akýkoľvek finančný záväzok voči Užívateľovi, úhrada môže byť vykonaná inkasovaním spoločnosťou SmartPos od tejto osoby. Najvyššia suma, ktorú je možné uhradiť prostredníctvom inkasa v priebehu jedného kalendárneho mesiaca je uvedená v Zmluve; ak v Zmluve uvedená nie je, najvyššia suma, ktorú je možné uhradiť prostredníctvom inkasa v priebehu jedného kalendárneho mesiaca je 300 EUR.

V. Trvanie a skončenie Zmluvy
1. Zmluva sa uzatvára buď na dobu určitú alebo na dobu neurčitú – doba viazanosti je uvedená v Zmluve.
2. Zmluva uzatvorená na dobu neurčitú (bez dohodnutej viazanosti) sa skončí
a) na základe dohody Zmluvných strán,
b) výpoveďou Zmluvy ktoroukoľvek zo Zmluvných strán aj bez uvedenia dôvodu, pričom výpovedná doba je 2 mesiace a začína plynúť prvým dňom mesiaca nasledujúceho po mesiaci, v ktorom bude výpoveď doručená príslušnému adresátovi,
c) odstúpením od Zmluvy z dôvodov podľa článku V ods. 4 týchto OP- SmartPos -Služby.
3. Zmluva uzatvorená na dobu určitú (s dohodnutou viazanosťou) sa skončí
a) na základe dohody Zmluvných strán,
b) odstúpením od Zmluvy z dôvodov podľa V ods. 4 týchto OP- SmartPos -Služby,
c) uplynutím doby viazanosti; uplynutím doby viazanosti však zmluva uzatvorená na dobu určitú skončí iba v prípade, ak niektorá zo Zmluvných strán najneskôr 1 mesiac pred uplynutím dohodnutej doby viazanosti písomne oznámi druhej zmluvnej strane nesúhlas s predĺžením účinnosti Zmluvy, v opačnom prípade sa doba viazanosti predlžuje o dobu, na ktorú bola Zmluva uzatvorená, maximálne však o 12 mesiacov.
4. SmartPos je oprávnený odstúpiť od Zmluvy z nasledujúcich dôvodov:
a) Užívateľ nedosiahol Deklarovaný obrat v dvoch po sebe nasledujúcich mesiacoch,
b) Užívateľ užíva Zariadenie spôsobom nesúladným so zmluvou a týmito OP- SmartPos -Služby,
c) Užívateľ užíva Aplikáciu spôsobom nesúladným so zmluvou a týmito OP- SmartPos -Služby,
d) Užívateľ uskutočnil, pokúsil sa o uskutočnenie alebo umožnil zásah do Zariadenia,
e) Užívateľ uskutočnil, pokúsil sa o uskutočnenie alebo umožnil zásah do Zariadenia alebo jeho softwarového vybavenia,
f) Užívateľ porušil, respektíve nesplnil akúkoľvek povinnosť alebo záväzok Užívateľa v zmysle týchto OP- SmartPos -Služby,
g) vo vzťahu k zariadeniu umiestnenému u Užívateľa nastane mimoriadny nárast reklamácií realizovaných Služieb,
h) Užívateľ sa ocitne v úpadku, bol podaný návrh na vyhlásenie konkurzu na majetok Užívateľa alebo na povolenie reštrukturalizácie voči Užívateľovi, bolo začaté exekučné konanie voči Užívateľovi,
i) Užívateľ je viac ako 15 dní v omeškaní s plnením akéhokoľvek záväzku voči SmartPos.
j) je iný dôvod na odstúpenie o Zmluvy v zmysle príslušných ustanovení všeobecne záväzných právnych predpisov.
5. Dňom skončenia Zmluvy zaniká právo Užívateľa používať príslušné Aplikácie. Dňom skončenia Zmluvy zaniká právo Užívateľa používať Zariadenie v prípade, ak toto zariadenia mal v nájme – v takom prípade je Užívateľ povinný vrátiť Zariadenie spoločnosti SmartPos v zmysle článku II ods. 9 týchto OP- SmartPos -Služby.
6. V prípade, ak je Zmluva uzatvorená na dobu určitú (s dohodnutou viazanosťou) a ak SmartPos z dôvodov na strane Užívateľa odstúpi od Zmluvy alebo dôjde k zániku Zmluvy z iných dôvodov na strane Užívateľa, Užívateľ sa zaväzuje zaplatiť spoločnosti SmartPos zmluvnú pokutu vo výške odplaty za poskytnutie Zariadenia (nájomného), ktorú by uhradil spoločnosti SmartPos v rámci plnenia Zmluvy, ak by nedošlo k jej skončeniu.
VI. Záverečné ustanovenia
1. Uplatnením akejkoľvek zmluvnej pokuty podľa Zmluvy a/alebo týchto OP- SmartPos -Služby nie je dotknutý nárok poškodenej Zmluvnej strany na náhradu škody v celom rozsahu.
2. SmartPos je oprávnený vzhľadom na zmenu právnej úpravy, zmenu na trhu, zmenu obchodnej politiky alebo na základe svojho vlastného rozhodnutia zmeniť, doplniť, zrušiť alebo nahradiť tieto OP- SmartPos -Služby, Cenník a rozsah poskytovaných služieb (ďalej len „Zmena Pravidiel“). SmartPos je povinný Zmenu Pravidiel s uvedením jej platnosti a účinnosti oznámiť Užívateľovi najneskôr 7 dní vopred elektronickou správou zaslanou na e-mailovú adresu Užívateľa.
3. V prípade nesúhlasu Užívateľa so Zmenou Pravidiel má Užívateľ právo najneskôr v posledný pracovný deň pred dňom účinnosti Zmeny Pravidiel z uvedeného dôvodu jednostranne ukončiť Zmluvu; ak Užívateľ riadne a včas v zmysle tohto bodu nevyužije právo ukončiť Zmluvu, platí, že Užívateľ so Zmenou Pravidiel súhlasí. V prípade, že Užívateľ ukončí Zmluvu podľa predchádzajúcej vety, Zmluva sa považuje za skončená dohodou ku dňu nadobudnutia účinnosti Zmeny Pravidiel, a to aj v prípade ak Zmluva bola uzatvorená na dobu určitú
(s dohodnutou viazanosťou).
4. Poplatok za odinštalovanie Zariadenia ako aj Poplatok za nedôvodný výjazd technika je vo výške 50,- EUR bez DPH za 1 ks Zariadenia; ak v Cenníku nie je uvedené inak.
5. Právne vzťahy tu založené sa riadia príslušnými ustanoveniami upravenými v Slovenskom právnom poriadku, predovšetkým ustanoveniami Obchodného zákonníka. Vzniknuté spory budú zmluvné strany riešiť predovšetkým rokovaním vzájomnou dohodou v dobrej viere a s dobrými úmyslami. V prípade, že nedôjde k dohode, budú také spory, rozpory alebo nároky s konečnou platnosťou vyriešené príslušnými súdmi Slovenskej republiky.
6. Osobitné dojednania zapísané v Zmluve o poskytovaní služieb prostredníctvom zariadenia SmartPos a o poskytovaní služieb upravujú a sú nadradené týmto OP- SmartPos -Služby v akomkoľvek bode.

 

VII. Účinnosť OP- SmartPos -Služby
1. Tieto OP- SmartPos -Služby nadobúdajú platnosť a účinnosť dňom 1.3.2023.

 

smart POS solutions s.r.o.

Technická podpora

V prípade technických problémov kontaktujte priamo nášho servisného špecialistu.

Obchodné oddelenie

Pre informácie o našich produktoch a službách kontaktujte nášho konzultanta.

Office manager

Požiadavky ohľadne fakturácií služieb, administratívne dotazy a všeobecné informácie.